Gallery

Thursday, 26 January 2012

Background and Bubbles

My resolution to write a bit better is off to a bad start with the title for this post, but it is that or nothing. We (my four-pawed overlords and I) had a very full day, and if I want to post today things have to start moving.
The quality of the first picture unfortunately doesn't do much for the blog's quality either. I wasted a wonderful sunny day quilting little bubbles -see picture # 2- and I have no light strong enough to knock out the flash on my camera (it doesn't seem to have a manual override to disable the flash) when I tried to take pictures after dark. So you'll have to take my word for it that the echo-quilted leaves are highly artistic and will work wonders on this quilt. 
As for the second picture I can just thank fate that the kid still at home can feed himself and do his laundry, since I won't have time for such mundane things. Quilting bubbles is more than addicting, it is my own private black hole, devouring thread and time wholesale. I shudder to think what would have happened if I would have chosen that pattern on starting .... and when I might have finished a whole bubbly quilt.
 
 
Voici, comme promis, un photo du patron que j'ai commencé à employer pour le fond. Ce sont des feuilles avec du piquage en "echo" autour. Malheureusement j'ai gaspillé une belle journée ensolleillé en piquant des bulles (photo # 2), ce qui m'a forcé à prendre ces photos le soir venu. Je n'ai pas de lampe assez forte pour éliminer la necessité du flash, et ça n'a pas l'air non plus que je peux l'enlever manuellement. Or le flash éclaire toutes les petits ombres qui auront fait ressortir le dessin. Mais le dessin me plaît beaucoup et je le trouve agréable à coudre.
Plus agréable à coudre sont les bulles que j'ai choisi pour la prochaîne rangé de fleurs, même si ce patron est un véritable trou noir de fil et de temps. Je me sens juste chanceuse de ne pas l'avoir choisi au tout debut, toute la courte-pointe en sera était couverte, et ça m'aurait pris un temps fou à la finir.

Meine guten Vorsätze diesen Blog etwas besser zu pflegen sind schnell Opfer eines sehr gefüllten Tages geworden. 
Die Sonne hat heute wunderschön gestrahlt, aber was ich an Momenten gehabt hätte anständige Fotos aufzunehmen habe ich mit quilten vergeudet - im "Bubbles" oder Perlen nähen verliere ich mich. Wären sie das erste Muster gewesen das ich ausprobiert hätte würde der ganze Quilt davon bedeckt worden sein. Glücklicherweise ist das so nicht abgegangen, denn es ist ein zeitaufwendiges Muster, und verschlingt zudem unglaubliche Mengen an Faden.
Das erste Foto soll das Zwischengrundmuster - echo-umquiltete Blätter - zeigen. Leider hat der Blitz alle Schatten ausgeleuchtet - ich verspreche bald ein besseres Foto.

No comments:

Post a Comment