Gallery

Monday, 26 March 2012

Grandmother's Flowergarden finished

90" x 118" - 2.25m x 2.95m



So here is my quilt finally finished. I washed it and hung it out to dry, where it promptly froze stiff on the line. I guess 30+ years living in Quebec hasn't taught me yet that wet things do that when it is under the freezing point................Thankfully it got somewhat warmer during the day and I managed to get it in dry just before we got a couple of inches of snow.
I quilted it quite densely all over, and I just loved the quilting part. Not so much the binding, though. I like very much putting on straight binding, and use it even on a lot of items that could do without, but the operative word here is "straight". This binding was so fiddly that I managed to sew through the side of my finger just when I thought I finally had gotten the hang of it.

Voici enfin ma courte-pointe "le Jardin de Fleurs de Grand-mère" fini. Je l'ai lavé et épinglé sur ma corde à linge pour la secher (et prendre des photos d'elle) où elle a promptement gelée raide. Ça a l'air que resider 30+ année au Québec n'est pas assez long pour que je me rappelle que les choses humides font ça quand la temperature est en-dessous du point de congélation. La journée s'est assez rechauffé pour me permettre de rentrer la courte-pointe juste avant que l'on a eu encore quelques pouces de neige.
Elle est piqué assez dense, ce que j'ai aimé faire même si ça ma pris un temps fou. Une étappe que je n'ai pas aimé avec cette courte-pointe est attacher la bordure finale. Vu que le bord n'est pas droite c'était vraiment éxigeant, même si l'effet un fois fini vallait la peine.

Hier ist nun endlich "Großmutters Blumengarten" fix und fertig - und nach einem Bad auf der Wäscheleine steif gefroren. Es ist dann so weit wärmer geworden daß ich den Quilt trocken herein holen konnte befor wir mal wieder Schnee bekamen.
Er ist recht dicht gequiltet, was mir viel Spaß gemacht hat wenn es auch viel Zeit brauchte. Aber mit der Borte habe ich mich arg herum geschlagen, obwohl ich sehr gerne Borten an gerade Quilts nähe. Die Borte hat beinahe gewonnen, ich habe die Seite eines Fingers mit der Nadel erwischt. Aber ganz fertig gefällt mir der Zackenrand doch gut.

1 comment: