Gallery

Thursday, 18 October 2012

Quilts for Guatemala

In the last week I have made just a small dent in the fabrics put aside for the quilts for the Guatemalan orphanage - there is just too much else still to do in the garden and getting the house ready for winter - but I keep plugging away at them a bit every day. My personal dead-line is the end of next week to send them off so there is still hope!
These are the simplest of simple quilts, my reasoning being that those kids will sleep just as warmly under simple and fast-to-make quilts than under fancier ones. But I will be able to make more and this is a case where more is better. 
The first picture shows two whole-cloth quilts (finished), the second photo is of a quilt in progress which has been cut by my super quilting (and other things) buddy.
Durant la semaine passée j'ai fait seulement un peu de progrès dans mon projet de courte-pointes pour l'orphelinat au Guatémala vu qu'il ya encore beaucoup de choses à faire au jardin et autour la maison avant l'arrivée de l'hiver. Je me suis donné jusqu'à la fin de la semaine prochaîne avant d'envoyer le coli, alors il reste de l'espoir.....
Je fais seulement les plus simples des courte-pointes simples parce que les enfants seront autant au chaud sous une courte-pointe simple et vite à faire que sous une plus élaborée, mais je pourras en faire plus, et ceci est un cas ou plus est mieux.
La première image montre deux courte-pointes finis - juste des longueurs de coton doublés et piqués. La deuxième photo est d'une courte-pointe que je pique encore, et qui a été coupé par ma super amie qui avait placé les dernières jetés que j'avais fait.
In der letzten Woche habe ich an den Quilts für das Waisenheim in Guatemala gearbeitet. Leider habe ich nicht viel Zeit dafür gehabt denn Garten und Haus verlangen noch viel Arbeit bis alles für den Winter bereit ist. 
Das erste Foto zeigt zwei fertige Quilts, das zweite einen an dem ich noch arbeite (von meiner Quilting-Freundin geschnitten). Ich mache nur die einfachsten der einfachen Modelle damit ich mehr nähen kann - einfach oder kompliziert, die Kinder werden warm unter ihnen schlafen.

2 comments:

  1. Regina , your little quilts are delightful and will brighten some small child's day , I think what you are doing is wonderful !

    ReplyDelete
  2. what a wonderful gift you are giving of yourself
    in stitches

    ReplyDelete